Laatste vakantie dag : smorgens om half 7 op om nog -voor het ontbijt- een keer naar de Kuhstall te klimmen, een mooie rotsboog. Op dat tijdstip was er niemand, een paar dagen eerder (1 mei, vrije dag/ feestdag in Duitsland) was het hartstikke druk. tegen 8 uur weer in ons hoytel voor het ontbijt, toen met bagage en bus naar Königstein, het dorpje waar we onze wandelvakantie waren begonnen en waar de auto stond. De laatste dag voerde ons naar Dresden, een rustig hotel in de Neustatt. Met een draaie tuin waar nachtegaal en merel om het hardst zingen. Op de andere Elbeoever de Altstatt (mooi herbouwd na de verwoestingen van WOII). Echt zomers, 25 graden! We hadden maar een middag en die besteedden we aan de botanische tuin, het Stads museum (koel en om wat meer van de geschiedenis van de stad te leren), en een leuk italiaans restaurantje voor het diner.





Thunbergia Mysorensis uit zuid India, in de tropische kas. Pas op de foto op het compouterscherm zag ik de miertjes die in de bovenste open bloem rondwandelen.